A Facebook azt is tudja, ha szerelmes vagy

Hirdetés

Nem csak azt tudják pontosan, mit szeretsz és mit nem, hogy mennyi macskás videót akarsz látni, és hogy melyik oldalra állsz a menekültkérdésben, de a szerelmi életedről is viszonylag nagy pontossággal meg tudják mondani, éppen hogy áll. Íme az érzelmek változása grafikonon kifejezve! Ha az ember szerelmes lesz, akkor a folyamat tökéletesen nyomon követhető a Facebook-bejegyzések gyakorisága alapján – állítja Carlos Diuk, a közösségi oldal elemzője, aki azt kutatta, milyen befolyással vannak a párkapcsolatok az online aktivitásra. Eredményeit ebben a cikkben foglalta össze, de mutatjuk a lényeget, ami nem más, mint ez a diagram:

Ezt látják a Facebook statisztikusai, amikor valaki szerelembe esik. Száz nappal a kapcsolat létrejötte előtt elindul a folyamat, melynek során
 

Hirdetés

lassú, de biztos növekedés mutatható ki a leendő pár Facebook-bejegyzéseinek gyakoriságában.

Magyarul aki szerelmes lesz, az többet Facebookozik, legalábbis abban az értelemben, hogy több képet, státuszt, linket, egyebet oszt meg a másik falán, vagy többször említi meg őt bejegyzésekben. Egészen addig a pontig, amíg a dolog hivatalos lesz.

Amint a szerelmesek hivatalosan is “összejönnek”, megindul a posztok számának csökkenése – ezt a napot jelöli a diagramon a nulla. A legtöbb bejegyzés (1, 67) átlagosan 12 nappal a nagy összeborulás előtt keletkezik, a legkevesebb (1,58) pedig a kapcsolat 85. napján születik.

A folyamatnak nagyon egyszerű oka van: a kapcsolat megszületése után a párok a virtuális érintkezést valós találkozásokra cserélik, és ezért kevesebb időt töltenek a közösségi oldalon. A csökkenéssel párhuzamosan ugyanakkor az is kimutatható, hogy bár kevesebb a poszt, azok tartalma pozitívabb és kedvesebb a korábbiaknál. Egyszerűbben szólva:
 

az újdonsült párok kevesebbett posztolnak, de többet cukiskodnak.

A kutatók megvizsgálták, milyen gyakran használnak kedves szavakat a szerelmesek Facebookon, és arra a megállapításra jutottak, hogy a kapcsolat születésének napja a csúcs, addig pedig folyamatos, de lassú növekedés mutatható ki az ilyen kifejezések használatában. Ugyanez diagramon kifejezve így néz ki:

Hirdetés

Szóval akár az is lehet, hogy Ön már szerelmes, csak még nem tud róla, miközben a Facebook statisztikusai már rég látják a folyamatot.
 

Szavazzon: Ön szerint menő, vagy inkább ijesztő, hogy ennyi mindent tudnak rólunk?

Nem csak a szerelem, de a Villanyleó, az RTL blogja is ott van a Facebook-on! Egy lájk, és nem maradsz le a legizgalmasabb hírekről!

A teljes tartalomért Klikk ide…

Mondd el a véleményed

Zima lesz! Kedden már havazhat

Sepsiszentgyörgyön megmutatkozott az isteni gondviselés