Álom és ébrenlét – ennek a kettőnek a papirusz vékonyságú határmezsgyéjén “lavírozik” a 2009-ben alapított Meszecsinka csapatának – Oláh Annamari – ének, fuvola Biljarszki Emil – gitár, billentyűk Krolikowski Dávid – ütőhangszerek Vajdovich Árpád – nagybőgő, basszusgitár – vadonatúj korongja.
Megfordultak már számos neves budapesti és vidéki fesztiválon: zenéltek a SZIN-en, VIDOR-on, vagy épp a BábelSoundon, de felléptek már a Mesterségek Ünnepén, a Művészetek Völgyében, vagy épp a Szegedi Várjátékok rendezvényén is. Ezrek előtt mutatkoztak be a Clark Ádám téren felállított nagyszínpadon, zenéltek együtt a MÜPÁ-ban.
Külföldön is bemutatkoztak már a nagyérdeműnek: megfordultak már Lengyelországban, Csehországban, Görögországban, Ausztriában, de ugyanigy zenéltek már a horvát, a szerb, a szlovén, a szlovák, a bolgár, -vagy épp Nyugat-Európában szétnézve – a németországi közönségnek is.
Tevékenységüket itthon a Fidelio is méltatta:
Ahogy az E-kultúra fogalmaz:
“Ez a koncert olyan volt, mintha egy papnőt néznék, aki miközben zenei kísérettel templomi szertartást végez, nem mellékesen megvillantja nekünk az örök nőt, aki pár visszafogott mozdulattal (mozdul a csípő, lebeg a kéz) képes bármely férfiembert elbűvölni. Táncától az összes rejtői légiós kocsmában kitörne a verekedés, eldöntendő, kinek legyen joga nézni Oláh Annamarit.”
Az ÁLOMBAN ÉBREN – AWAKE IN A DREAM azonban nemcsak, hogy az álmok homályos, fátyolos, elmosódott, pasztelles és visszafogott világát idézi, akik az albumot megvásárolják, a csapat eddigi egyik legegységesebb, sőt, egyszersmind, legmarkánsabb, sőt tovább megyek, hátborzongatóan kiváló anyagát tehetik a CD lejátszójukba. A korongon egyszerre teret nyer a népdal és a progresszív rock, a transzcendencia és az improvizáció.
Na de, menjünk végig a korong öt trackjén! Az egyes dalokról a csapat így nyilatkozott:
Hajnalban: Ebben a népdalban nem a hagyományőrzést, hanem a transzcendenciát kerestük. A tizenöt perces darab elsőre született meg, mindenféle megbeszélés nélkül és hűen tükrözi a próbákon uralkodó hangulatokat. A stúdiófelvétel is meglepetést hozott: bár meg volt már szerkesztve a darab, nem akaródzott a zenekarnak abbahagyni a végén. Így tiszta improvizációból jött a visszatérés, amely olyan jól sikerült, hogy ez a változat került rá a lemezre. Keveréskor hozzátettünk egy erős személyes élmény felvételét: egy ciprusi templomban felvett emberi és madáréneket.
Meszecsinka lemezbemutató az Everness Fesztiválon:
Széles L. Gábor
2016.06.30