Sérült, hiányos vagy elveszett csomag esetén mindhárom futárnál gyorsan, határidőn belül kell reklamálni, csomagszámmal és fotókkal. A bejelentés ma már jellemzően online űrlapon, vagy ügyfélszolgálaton keresztül történik.
GLS csomagkár reklamáció
-
A GLS külön reklamáció / kárbejelentés felületet működtet, ahol csomagszám, panaszleírás és csatolt fotók alapján vizsgálják az ügyet.
-
Látható sérülésnél a kárt haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezni kell, különben elutasítható a kárigény.
Hasznos oldalak GLS-hez:
-
Reklamáció, panaszbejelentés: https://gls-group.com/HU/hu/kapcsolat/reklamacio/
-
Online panaszfelület: https://www.mygls.hu/Public/Complaint
-
GLS GY.I.K. – határidők, teendők: https://gls-group.com/HU/hu/gyik/
DPD csomagkár, elveszett csomag reklamáció
-
A DPD-nél az online kapcsolatfelvételi oldalon lehet reklamációt és panaszt benyújtani, itt választod ki, hogy sérült, elveszett vagy rosszul kézbesített csomagról van-e szó.
-
Szükséges: csomagszám, rövid leírás, fotók a sérülésről, csomagolásról, elérhetőségek; sérülésnél általában 3–8 napon belül kell jelezni.
Hasznos oldalak DPD-hez:
-
Reklamáció / panasz: https://www.dpd.com/hu/hu/kapcsolat/
-
Reklamációs határidők (PDF): Reklamáció benyújtási határidők – DPD
-
Segítség, GY.I.K.: https://www.dpd.com/hu/hu/segitseg/
MPL (Magyar Posta) csomagkár, panasz
-
A Magyar Postánál a reklamáció és kártérítés szabályait külön oldal foglalja össze; csomaggal kapcsolatos panaszt a feladás napjától számított 6 hónapon belül lehet tenni.
-
Sérülés bejelentésére külön online űrlap van, amelyet a kézbesítést követő 3 munkanapon belül kell kitölteni.
Hasznos oldalak MPL-hez:
-
Reklamáció, kártérítés: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/reklamacio_karterites
-
Sérülés bejelentése (űrlap): https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/szerzodott_partnerek/webform/serules
-
Általános ügyfélszolgálat, elérhetőségek: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat_kapcsolat