Égjen el a múlt- új dal Choeppy-től

Égjen el a múlt címmel új dallal, és persze klippel jelentkezett Choeppy.
Choeppy
Choeppy – Fotó: Panák Olivér – https://myspace.com/mcpanczy
Hogyan született a dal? Milyen volt az alkotói folyamat?

Choeppy: Általában ihletből jön a dal, de azért néha van, hogy előre megtervezett dolgok is belekerülnek a zenébe. Nyilván egyikhez kell a másik, oda-vissza, de itt kiváltképp mindkettőre volt példa. Gondolkoztam már rajta, hogy jó lenne egy zene, amiben nagyon éles, már-már stílusbeli váltás van az intró és a zene többi része között. Arra is gondoltam, hogy egy kissé rockos hangszerelést is kipróbálnék, illetve a zenében hallható rapflow-t is bele akartam vinni már egy zenémben. Amin én is igazán meglepődtem és soha nem terveztem, hogy ez mind egy ugyanazon track-en belül jött létre. Egyszer beéneklésnél fogtam le teljesen véletlenül úgy a billentyűket, hogy egyből leesett, ezt fel kell vennem, erre a menetre még dalt fogok írni. Ebből lett az intró, ami akkor még teljes dalnak készült. Akkor hallottam, hogy lehet jelentkezni A Dalba, de már csak 3 nap volt rá, bár a zene maga kész lett, sajnos csak demó szintig jutottam el vele, mivel koronagyanúval vidéken voltam, nem tudtam stúdióban vokált felvenni, sem keverni. Ellenben a jó oldala, hogy gyorsan (pár nap alatt), és hál’Isten nagy adag ihletből elkészült a dal. Amikor az intróval végeztem, éreztem, hogy ott kéne bevetni az éles váltást, de sokáig sehogy sem tetszett. Aztán rájöttem, hogy itt elsüthetném az elektromos gitárra váltást, ezzel a “rockos” hangszerelést, és ez a maga akkordmenetével már meg is adta a lendületet a már rég tervezett rapflow-mhoz. Így végül minden összeállt, ihletre kaptam, amiből hamar meglett az énekdallam és a szöveg is, a zenealap ezeket már hozta magával.

Kinek és milyen gondolatokkal ajánlod a dalt és a klippet?

Choeppy: A dal igazából felszabadulásról/felszabadultságról szól, tele feszültséggel, de sokkal inkább pozitív, mint negatív értelemben. Ahogy többen fogalmazták, “előre menetelős” zene. A klip – és a cím – is a múltból való kitörést hivatott érzékeltetni, bár a klipre elég nehezen jött ötletem, de végül összeállt a kép, és olyan is lett, ahogy azt elterveztem. Külön köszönet a profi kivitelezésért Panák Olivérnek. Az alaptörténet szerint egy lánnyal (a klipben: Szilágyi Cintia) veszekedünk egyre többet és egyre hevesebben, másik szálon pedig már fogva tart, egy pincében lekötözve. Közben a parkour-os srácok (Rexxet Parkour Team) trükköznek és futnak az utcákon maszkban. Ez egyrészt sokat hozzátesz a zene “előre menetelő” hangulatához, másrészt pedig a fogva tartós sztori része. Van benne élőzenekari jelenet, külön rapjelenet, és egyéb feszültségkeltő momentumok, de mindent nem szeretnék leírni, sem kielemezni, legyen meglepetés a klipben. Különösen azoknak ajánlanám a zenét és a klippet, akik nehéz időszakon estek át, de már jobban vannak, és érzik, végre eljött az ő idejük, hogy kiadják az összes rosszat ami még bennük ragadt.

Hol forgattátok a klippet? Milyen volt a forgatás?

Choeppy: A klip forgatása két napos volt. Egy nap volt a parkour és élőzenekari jelenetekre, valamint egy másik a Cintivel való közös – és szóló – részekre. Mindkét nap izgalmas volt, azt hiszem bátran mondhatom mindenki nevében. Az előbbi egy igazi kalandba, az utóbbi egy kisebb házibuliba torkollott. A parkour srácokkal Budán forgattunk, a Bécsi kapu környékén, illetve a Széll Kálmán tér körül, a zenekari rész pedig egy elhagyatott épületnél került felvételre, ahol is befejeződött aznapra a móka, mivel valakit feltehetőleg zavart a környéken, hogy a dobok le voltak tompítva, és, hogy nem igazi rocksztár módjára ment a buli (egyébként ha tényleg ez lett volna a problémája, igazat is adnék neki), és felnyomott minket. Így a továbbiakban kb. 56 szemközt beszélgettünk úgy, hogy itt már a társaság fele rendőrből állt. Szerencsére jó beszélőkém van, még úgy is, hogy egyik kezemben piával teli szatyor, a másikban fáklyák vannak, előttem pedig morcos rendőrnénik és bácsik tömege áll, így mindenféle büntetés nélkül megúsztuk. A végére poénkodósra vállt a dolog, de sajnos nem sikerült rávennem őket, hogy csináljunk egy olyan jelenetet is, amelyben megbilincselnek. Összegezve az első napot, nagyon rohanós, de mégis jó, és izgalmas volt.

A második nap kevésbé volt rohanós, nem kellett dobot, gitárt, és egyéb eszközöket keríteni/keringeni velük fél napig a város legtávolabbi pontjai között. A cameraman bérelt pincéjében vettük fel a fogvatartásról szóló jeleneteket, majd az Örsnél bérelt albinkban a további részeket. Ez már egy nyugodtabb napnak bizonyult, az összes kavarodás annyi volt, hogy nehezen találták meg az emberek a Gyömrői úti pincét (mint kiderült két Gyömrői út 76. szám alatt van), de egész jól, az ütemterv szerint mentek a dolgok, és a végére helyben voltunk nálunk egy kis italozgatáshoz.

Ki mindenki vett részt abban, hogy ez létrejöhetett?

Choeppy: Már említettem Szilágyi Cintiát, mint modellt, valamint a Rexxett Parkour Team tagjait. Emellett a klipben még Czetter Gábor dobos, Hauser Krisztián gitáros valamint Imecs Anita, mint női vokalista is szerepet kaptak. Anita elvállalta a billentyűs szerepét is a klipben, a zenében pedig valóban ő adja a női vokál részeket. Ezer hála ezért neki. A klipet, ahogy már írtam korábban, Panák Olivér készítette, a felvételtől a vágásig mindenért ő felelt. Két barátom segített még mint sofőr, Klinger János és Lukács Gergő. Emellett a Gainlab Studios csapata felelt a zenében a vokálfelvételért, valamint a masterért, illetve a barátnőm, Kis Barbara állandó ötletgazdaként szintén hozzájárult a klip létrejöttéhez.

Facebook Comments Box

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ. Részletek

Egy EU-s tövény alapján kötelező tájékoztatni a weboldalunkra látogatókat, hogy a weboldal cookikat használ. Ha ezzel nem értessz egyet, akkor a böngésződ megfelelő beállításait használva tiltsd le a cookik tárolását!

Zár