Elveszett csomag bejelentése Postán – lépésről lépésre

Hirdetés

  1. Gyűjtsd össze az adatokat

    • feladóvevény / nyugta (ragszám, MPL azonosító, ajánlott szám stb.)

    • feladás dátuma, postafiók / postahely

    • címzett neve, címe

    • a csomag tartalmának rövid leírása, becsült értéke (számla, rendelés-visszaigazolás).

  2. Ellenőrizd a nyomkövetést

    • Nézd meg online, hogy hol „ragadt be” a küldemény (feladva – feldolgozás alatt – kézbesítés alatt stb.).

    • Belföldi MPL, ajánlott, értéknyilvánított küldeményeknél általában 30 nap körül tekintik elveszettnek, ha nem mozdul az állapot.

  3. Reklamáció/kártérítés benyújtása

    • Személyesen bármely postán kérhetsz reklamációs nyomtatványt elveszett csomag miatt.

    • Írásban / online: a Magyar Posta ügyfélszolgálatán keresztül lehet bejelentést tenni (űrlap + csatolt bizonylatok).

    • Tipikusan szükséges: feladóvevény másolata, értéket igazoló dokumentum (számla, rendelés visszaigazolása), személyes adatok, elérhetőség.

  4. Határidők, kártérítés logikája (általános gyakorlat)

    • A csomagot általában feladás után 30 nap múlva lehet hivatalosan elveszettnek tekinteni.

    • Kártérítési igényt jellemzően 6 hónapon belül lehet benyújtani a feladástól számítva.

    • „Nem könyvelt” (sima levél, olcsó, nyomkövetés nélküli) küldeményekre általában nincs kártérítés.

    • Könyvelt (ajánlott, MPL, értéklevél, értéknyilvánítás) küldeményeknél van kártérítési átalány, illetve értékigény – de csak igazolt értékig.

    • Értéknyilvánítás nélkül általában a feladási díj sokszorosát térítik (pl. az ÁSZF-ben rögzített szorzóval), nem automatikusan a teljes tartalomértéket.

  5. Mire érdemes figyelni legközelebb?

    • Drágább küldeményre mindig kérj könyvelt szolgáltatást (ajánlott, MPL) és értéknyilvánítást.

    • Cím pontos, jól olvasható kiírása, irányítószám ellenőrzése.

    • Feladóvevényt mindig őrizd meg, mert nélküle gyakorlatilag esélytelen a kártérítési folyamat.


Javasolt cím a cikkhez

Elveszett csomag bejelentése Postán – így indíts reklamációt lépésről lépésre


Kapcsolódó témájú (általános) olvasnivaló-ötletek / linktípusok

(A konkrét linkeket a saját oldaladon, vagy friss kereséssel érdemes beilleszteni.)

  • „Magyar Posta – reklamáció és kártérítés hivatalos tájékoztató”

  • „Magyar Posta – belföldi küldeményekkel kapcsolatos információk”

  • „Nyomtatványok és űrlapok elveszett/sérült küldemény bejelentéséhez”

  • „Fogyasztóvédelmi cikk: mikor jár kártérítés elveszett csomag esetén?”

Hirdetés
Mondd el a véleményed

Magyar Posta csomagpanasz és kártérítés 2025-ben – határidők, jogok, buktatók

Csomag elveszett, fizet-e a biztosító?