Elveszett postai csomag kártérítés – mit tehetsz, mennyi jár?

Hirdetés

Elveszett postai csomag esetén jellemzően járhat kártérítés, de ez függ attól, milyen típusú küldemény volt (sima levél, ajánlott, MPL csomag, értéknyilvántartott stb.). Más szabály érvényes egy „sima” levélre, és más egy könyvelt (nyomon követhető) csomagra.

Mikor jár kártérítés?

  • Sima levél / nem ajánlott küldemény: az egyetemes postai szolgáltatásnál az ilyen, nem könyvelt küldemény elvesztéséért a posta általában nem felel, kártérítés ilyenkor nem jár.

  • Könyvelt küldemény (ajánlott levél, csomag): elvesztés vagy megsemmisülés esetén a Magyar Posta a szolgáltatás díjának akár tizenötszörösét fizetheti kártérítésként (kártérítési átalány).

  • MPL csomag, értéknyilvántartott küldemény: ha igazolni tudod a csomag értékét (számla, rendelési visszaigazolás), a feladási díjon felül a bizonyított értékig is téríthet a posta.

Meddig és hogyan kell bejelenteni?

  • Elveszettnek általában a feladás után 30 nap elteltével nyilvánítható a küldemény; ezután lehet kártérítési igényt benyújtani.

  • A kártérítési igényt a feladástól számított 6 hónapon belül kell érvényesíteni (jogvesztő határidő).

  • Bejelentés történhet postán, írásban, vagy az online ügyfélszolgálaton, a „Reklamáció, kártérítés” felületen.

Mit kérnek a kártérítési igényhez?

  • Feladóvevény vagy azonosító szám (ragszám, MPL-kód).

  • A küldemény értékét igazoló dokumentum (számla, rendelési visszaigazolás, fizetési bizonylat).

  • Kitöltött Posta-nyomtatvány a kárigényhez (elérhető a „Nyomtatvány minták” menüpontban).


Kapcsolódó olvasnivalók (kattintható linkek)

Mondd el a véleményed

Magyar Posta csomagpanasz és kártérítés 2025-ben – határidők, jogok, buktatók

Csomag elveszett, fizet-e a biztosító?