A GLS alapértelmezett, automatikus kárfedezete belföldi csomagoknál 50 000 Ft-ig érvényes, és csak akkor fizetnek, ha bizonyíthatóan a GLS hibájából sérült, veszett el vagy semmisült meg a küldemény. Ennél nagyobb érték esetén külön, értéknyilvánításos biztosítást kell kérni, ami akár 500 000 Ft-ig növelheti a védelmet belföldön.
GLS kárfedezet 50 000 Ft – mit jelent?
-
A szállítási díj megfizetésével automatikusan jár kárfedezet minden csomagra, az áru nettó beszerzési/pótlási értékéig, de legfeljebb 50 000 Ft-ig.
-
A GLS a saját felelőssége esetén térít: elvesztés, megsemmisülés vagy sérülés esetén az okozott kár mértékéig, de csomagonként maximum 50 000 Ft-ot fizet.
-
Nem fizetnek például nem megfelelő csomagolásból eredő kárra vagy szállításból kizárt termékekre.
Mi van 50 000 Ft feletti áruértéknél?
-
50 000 Ft fölött „kiegészítő kárfedezet” / értéknyilvánítás kérhető, külön díj ellenében, csomagonként.
-
Belföldi csomagoknál az értéknyilvánítás felső határa jellemzően 500 000 Ft, exportnál 200 000 Ft körül van (konkrét keret a GLS aktuális díjtáblázatában).
-
A biztosítás a csomag nettó beszerzési értéke alapján térít, feltétele a szabályos, iparszerű szortírozásnak megfelelő csomagolás.
Kárbejelentés – fontos határidők
-
Látható sérülés esetén a kárt azonnal, de legkésőbb 3 munkanapon belül kell jelezni a GLS felé.
-
A kártérítési igényt a GLS erre rendszeresített felületén kell benyújtani, és a feladó/címzett köteles igazolni a kár összegét (számla, beszerzési érték).