A GLS-nél kártérítési igényt online űrlapon, írásos panaszban vagy szerződött partnerként a weboffice-felületen lehet bejelenteni, szigorú határidők mellett. A kárigény elbírálását az Általános Üzleti Feltételek és a kárfedezeti szabályok határozzák meg, jellemzően csomagonként legfeljebb 50 000 Ft alap-kártérítési limittel.
GLS kártérítési igény – a lépések röviden
-
Káresemény azonosítása: elveszett, megsérült vagy hiányos csomag, esetleg hibás utánvét-kezelés.
-
Határidő: látható sérülésnél a kártérítési igényt azonnal, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezni kell a GLS felé.
-
Bejelentés módja: online kárbejelentő űrlap (GLS saját felülete), weboffice-felület szerződött partnereknek, vagy panaszbejelentés a GLS „Reklamáció” oldalán.
-
Szükséges dokumentumok: kárbejelentő lap, fuvarlevél/csomagszám, jegyzőkönyv a futárral (ha készült), fotók a sérülésről, a kár összegét igazoló számla/bizonylat.
Mire számíthatsz a kártérítésnél?
-
A GLS belföldi csomagokra az okozott kár mértékéig, de legfeljebb csomagonként 50 000 Ft kártérítést vállal, ha a felelőssége megállapítható.
-
A kártérítés alapja tipikusan a sérült/elveszett áru beszerzési vagy pótlási értéke, nem pedig a remélt eladási ár.
-
A részletes szabályok (ki jogosult, hogyan ruházható át a kárigény a címzettre, határidők, kizárt tárgyak) a GLS Általános Üzleti Feltételeiben és mellékleteiben találhatók.
Kapcsolódó, hasznos linkek (kattintható)
-
GLS kárügy bejelentése (online űrlap):
https://weboffice.gls-hungary.com/QDR/QDR_FormData/Create -
Reklamáció, panaszbejelentés oldal (kár, elveszett csomag, csomagkeresés):
https://gls-group.com/HU/hu/kapcsolat/reklamacio/ -
GLS GY.I.K. – kártérítés, kárfedezet, határidők:
https://gls-group.com/HU/hu/gyik/ -
Általános Üzleti Feltételek (kártérítési szabályok):
https://gls-group.com/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek/ -
Kárbejelentő űrlap (közvetlen link):
https://weboffice.gls-hungary.com/QDR/QDR_UFO_Form/LPClientFromCO