A híres filmeken vagy TV-műsorokon alapuló játékadaptáció egy csodálatos jelenség, amely már régóta létező trend a játékvilágban. Ha jól csinálják, ez az összekapcsolás lehetővé teszi a játékosok számára, hogy belépjenek kedvenc filmjük vagy TV-műsoruk univerzumába, és ott több időt töltsenek el imádott karakterükkel. Egy jó adaptáció kiegészíti a forrásanyagot, és igen hatékony lehet a film folytatásának vagy a sorozat új évadjának beharangozásában is.
Volt néhány kiváló filmes kapcsolás, és bár a GoldenEye 007-re még mindig sokan nosztalgiával emlékeznek vissza, a Marvel Spider-Man: Miles Morales manapság az a videojáték, amely rengeteg játékost szórakoztat. Számos másik filmes játékot is érdemes megemlíteni, ám vannak köztük olyan meglepőek is, ahol a forrásanyag nem igazán tűnik optimális tartalomnak egy játék fejlesztéséhez. Nem azt mondjuk, hogy ezek a játékok nem érik meg a rájuk szánt időt – éppen ellenkezőleg -, csak arról van szó, hogy létezésük egyszerűen meglepő. Íme a legjobb filmeken és televíziós sorozatokon alapuló játékok listája, amelyeket a sportfogadas.net állított össze.
Anna Van Helsing Monster Huntress
A 2004-es Van Helsing egy akciódús gótikus horrorfilm volt Hugh Jackman főszereplésével, aki Van Helsing, a holland szörnyvadász bőrébe bújt, Kate Beckinsale pedig mint Anna Valerious karakterét alakította. A film ugyan nem kapott nagyszerű kritikát, az emberek mégis jó időtöltésnek találták. A Van Helsing filmen alapuló kaszinó nyerőgép létrehozása ravasz lépés volt a Rabcat játékfejlesztő részéről, mivel rengeteg rettenetes karakterével a horror téma igen nagy népszerűségnek örvend a nyerőgépek körében, és a fejlesztők is biztosan jól szórakoztak a hanghatások és a zene kiválasztásával. Anna Van Helsing azonban egy kitalált karakter, aki nem szerepel a filmben.
Vajon a főszereplő távoli rokonának létrehozása, aki történetesen szörnyvadász is, valamilyen ravasz módja annak, hogy elkerüljék a kizárólagos jogok után járó díjak fizetését? Ha igen, meglepő, hogy nem találkozunk gyakrabban ezzel a technikával. Lehetséges, hogy eredetileg Anna Van Helsing az Universal Sötét Univerzumának részeként jelent volna meg, hogy franchise-t alkosson a kapcsolódó klasszikus filmszörnyekből, de ez a terv úgy tűnik kudarcra lett ítélve. Bármi is legyen a játék eredete, az biztos, hogy a film rajongói odáig vannak a rengeteg különböző vad szimbólumért, ingyenes pörgetési lehetőségért és Drakula száműzési opciójáért.
Reservoir Dogs (Kutyaszorítóban)
Veszélyes törekvésnek tűnik egy olyan játék kifejlesztése, amely egy kultikus klasszikus, Quentin Tarantino bűnügyi thrillere, a Kutyaszorítóban feldolgozására vállalkozik. A filmben számos pillanatnak lehetünk tanúi egy szörnyen balul elsült gyémántrablás előtt és után, és ez a videojáték lényegében megpróbálja kitölteni a hiányosságokat. A lövöldözős játékban rengeteg az erőszak, de a játékosoknak lehetőségük nyílik arra, hogy profi módon járjanak el, anélkül, hogy mindent elszúrnának.
A játék vegyes értékeléseket kapott, de nagyrészt inkább hatalmas csalódás volt. Bár a koncepciót elég jónak tartották ahhoz, hogy egy másik – a filmhez kevésbé kapcsolódó – játékot is készítsenek ’Reservoir Dogs: Bloody Days’ címen, de ennek sem sikerült pozitív kritikát kapnia. Nincsenek játékok a Ponyvaregény, a Jackie Brown vagy más Tarantino filmek alapján, és valószínűtlennek tűnik, hogy valaha is lesznek. A Tarantino filmek a nagy párbeszédekről híresek, a karakterek pedig nem kifejezetten játékok főszereplőinek lettek kitalálva. Az összes filmje közül a Kill Bill talán az, amely látszólag a legnagyobb potenciállal rendelkezik egy fantasztikus játékhoz, ám az a tény, hogy ez nem valósult meg, azt sugallja, hogy talán Tarantino maga is ellenzi, hogy történeteiből videojátékokat készítsenek.
The Office (Az iroda)
Az NBC Office című sorozata a 2000-es évek egyik legnépszerűbb műsorának bizonyult, és sokan vigaszt találnak a műsor kilenc évadának újra-streamelésében. A Ricky Gervais és Stephen Merchant által az azonos nevű brit változatból kifejlesztett könnyed vígjáték lehetővé tette a nézők számára, hogy belépjenek a Dunder Mifflin Paper Company mindennapi irodai alkalmazottainak világába. A rajongók beleszerettek a vicces és néha furcsa karakterekbe, Michael Scottba, Jim Dwightba és Pambe. Mégis, úgy tűnik a show és a karakterek nem alkalmasak egy tipikus játékhoz.
A ’The Office: Somehow We Manage’ című videojáték a sorozat egy fontos mérföldkövén alapul, ahol a játékosoknak az a feladata, hogy megmentsék az irodát a leépítéstől. A videojáték néhány emlékezetes pillanatot elevenít fel a sorozatból, ami egy meglehetősen furcsa alap egy játékhoz, de az igazi rajongók számára mégis szórakoztató módja annak, hogy egy időt töltsenek ezekkel a mókás karakterekkel, és nosztalgiázzanak kicsit.
Nem éppen az a tipikus játék, amely az év játéklistáján szerepel, ám egyesek számára szórakoztató lehetőség arra, hogy valami mást próbáljanak ki. Itt kell említést tennünk arról a gyöngyszemről is, amely a Woody Harrelson és Wesley Snipes főszereplésével készült 1992-es White Men Can’t Jump (Zsákolj, ha tudsz!) című komédia alapján készült. Ez a videojáték a rövid életű Atari Jaguaron jelent meg, szörnyű grafikával és animációval rendelkezett, és még a csak azt a lehetőséget sem biztosította a játékosoknak, hogy Harrelson vagy Snipes bőrébe bújjanak a játékban.
Szintén meg kell emlékeznünk a rövid életű Mean Girls (Bajos csajok) játékról, amely az azonos című sikerfilmen alapul, Rachel McAdams, Lindsay Lohan, Lacey Chabert és Amanda Seyfried főszereplésével. Ez a játék akkora csalódás volt, hogy a tervezett amerikai kiadást törölték, a Paramount Pictures pedig szintén kudarcot vallott Alicia Silverstone filmjének a Clueless-nek (Spinédzserek) és az 1986-os amerikai tini romantikus komédiának a Pretty in Pink-nek (Álmodj rózsaszínt) játékadaptációival is.
Úgy tűnik, hogy bármit fel lehet használni egy játékadaptáció létrehozásához, mégis jobb, ha néhány dolgot távol tartunk a játékfejlesztőktől, és csak a széles vásznon élvezzük azokat!