Ne hidd azt címmel vadonatúj klippel jelentkezik Dóka Attila.A klippet csodás természeti környezetben, hazánk legszebb tájain, a Balatonon, a Kis-Balatonon, Visegrádon és a Tisza-tónál forgatta a csapat.Az énekessel ennek apropóján beszélgettem.
A kijárási korlátozás alatt szerdán és szombaton esténként élőztem otthonomból, otthonmaradásra bíztattam a követőimet is. Ezeken az alkalmakon a legtöbbet kért dal, -merthogy kértek, írtak Messengeren, e-mailen – ez a dal volt. Nyugtató hatása van és a jövőben való bizakodásra késztet. Nap, mint nap rengeteg információ, rémhír, teória ér el bennünket, melyek a közösségi médiának köszönhetően szinte betemetnek minket. A Ne hidd azt központi gondolata, hogy ne higgyünk el mindent, akkor sem, ha azt sokan, és hangosan állítják. Magukban kell hinnünk, de a dal kitér arra is, hogy ez az önmagunkba mélyedés sem mindig fájdalommentes. A lényeg, a többször elismételt gondolat: „Ne hidd azt, hogy nincs holnap, nem igaz, amit mondtak”.
Honnan inspirálódott a dal, illetve a klip?
A kijárási korlátozás alatt, amikor sokunk generációja először találkozott üres polcokkal a boltokban, idősávokkal, mozgásunk való korlátozásokkal, nem volt színház, nem volt koncert, mozi, vagy egyéb más lazító helyszín, ahol egy kicsit fel lehetett lélegezni miközben egy számunkra ismeretlen helyzettel álltunk szemben, a közösségi média, a tévé és egyéb csatornákból áradó negatív hírek még erőteljesebben nehezedtek ránk. Kevesen tudtak reálisan hozzáállni a fura helyzethez, hiszen egy ismeretlen, láthatatlan dologtól riadt meg a világ. Nos, úgy éreztem, hogy a sok letargia, félelem, meg kell hogy teremtsen egy életigenlő, önvédelmi reakciót, igenis VAN HOLNAP, LESZ HOLNAP! Nem hagyhatjuk (mert az életösztön ezt diktálja), hogy a félelem, a negatív gondolatok betemessenek.
A klipben a víz a nyugalom és az élet szimbólumaként jut szerephez. Juhász Melinda rendezte és vázolta fel a klip ötletét, amelyben Magyarország különböző vizei láthatóak. Visegrád, Kis-Balaton, Tisza tó, és a Balaton. Szandra tánca pedig egyénien reflektál a szövegre. Ő hozta létre a saját koreográfiáját. Koncepció volt az is, hogy én nem leszek látható, minden olyant szerettünk volna kiküszöbölni, ami a szöveg mondanivalójáról egy kicsit is elvonja a figyelmet. Maga a stúdiófelvétel a kijárási korlátozás után készült el, akkori ismereteink szerint maximális biztonságban, csak azok voltak jelen, akiknek feltétlenül szükséges volt. Ugyanígy a forgatáson is, minimális humán erőforrással dolgoztunk, senki egészségét nem szerettem volna veszélyeztetni, és így van ez ma is, amikor alternatív megoldásokat keresek a következő koncertekre. Visszatérve a klipre, nekem régi vágyam volt, hogy készíthessünk egy olyan klipet, amiben az irodalom és a zene mellett egy harmadik művészeti ág, a táncművészet is középpontba kerül. Sőt főszerephez jut, hiszen ebben a klipben, hasonlóan Sia „Chandelier” című klipjéhez, csak a táncost láthatjuk, mint korábban említettem, az énekest nem.
Azt kívánom, hogy bármi is jön ezután, legyen hitünk, bízzunk abban, hogy lesz holnap és annak mi is részesei leszünk!
A klipben a víz a nyugalom és az élet szimbólumaként jut szerephez. Juhász Melinda rendezte és vázolta fel a klip ötletét, amelyben Magyarország különböző vizei láthatóak. Visegrád, Kis-Balaton, Tisza tó, és a Balaton. Szandra tánca pedig egyénien reflektál a szövegre. Ő hozta létre a saját koreográfiáját. Koncepció volt az is, hogy én nem leszek látható, minden olyant szerettünk volna kiküszöbölni, ami a szöveg mondanivalójáról egy kicsit is elvonja a figyelmet. Maga a stúdiófelvétel a kijárási korlátozás után készült el, akkori ismereteink szerint maximális biztonságban, csak azok voltak jelen, akiknek feltétlenül szükséges volt. Ugyanígy a forgatáson is, minimális humánerőforrással dolgoztunk, senki egészségét nem szerettem volna veszélyeztetni, és így van ez ma is, amikor alternatív megoldásokat keresek a következő koncertekre. Visszatérve a klipre, nekem régi vágyam volt, hogy készíthessünk egy olyan klipet, amiben az irodalom és a zene mellett egy harmadik művészeti ág, a táncművészet is középpontba kerül. Sőt főszerephez jut, hiszen ebben a klipben, hasonlóan Sia „Chandelier” című klipjéhez, csak a táncost láthatjuk, mint korábban említettem, az énekest nem.
Azt kívánom, hogy bármi is jön ezután, legyen hitünk, bízzunk abban, hogy lesz holnap és annak mi is részesei leszünk!
Fotók: Juhász Melinda