Sérült csomag DPD-vel: ki a felelős, mire jár kártérítés?

Hirdetés

A DPD-vel sérülten érkező csomagnál alapvetően a futárcég és a feladó (webshop) közti szerződés, illetve a DPD aktuális ÁSZF-je dönti el, ki, milyen mértékben felel, és milyen kártérítés jár. A címzett legtöbbször a feladón keresztül jut a pénzéhez, de a kárigényt sok esetben közvetlenül a DPD felé kell bejelenteni, szoros határidőkkel.

Sérült csomag DPD-vel – ki a felelős?

  • A DPD a saját ÁSZF-jében rögzített feltételek szerint felel a szállítás közbeni sérülésért, de kizárja a felelősséget, ha a hiba egyértelműen a nem megfelelő csomagolásból ered.

  • Webshopos rendelésnél a fogyasztó elsősorban az ELADÓVAL áll jogviszonyban, ezért a panaszt alapvetően a webshop felé kell megtenni, a futárszolgálat felé pedig jellemzően a feladó nyújt be kárigényt.

Mit kell azonnal megtenni sérült csomagnál?

  • Ha a csomag láthatóan sérült, benyomódott, szakadt, azt átvételkor azonnal jelezni kell a futárnak, és a kézbesítési igazoláson rögzíteni kell a sérülés tényét; a DPD erre kifejezetten felhívja a figyelmet.

  • Ha kívül nem látszik sérülés, de kibontáskor derül ki a kár, a DPD szabályai szerint jellemzően 3 munkanapon belül kell bejelenteni a sérülést, és 7–21 napon belül kell megküldeni minden dokumentumot (fotók, számla, csomagolás).

Mire, mennyi kártérítés jár?

  • A DPD ÁSZF szerint a kártérítés felső összeghatárhoz kötött (alap kártérítés), és csak a bizonyított, dokumentált kárt térítik: a termék javíthatatlansága esetén a termék értékét, javítható kárnál a javítás költségét veszik alapul.

  • A feladók plusz „felülbiztosítást” is köthetnek, hogy az áru teljes értéke fedezve legyen; ilyen esetben is feltétel, hogy a tartalom ne legyen a szállításból kizárt kategóriába tartozó termék.

Hogyan tudsz kártérítési igényt benyújtani?

  • A DPD hivatalos álláspontja szerint kárigényt akkor lehet benyújtani, ha a csomag már kézbesítve lett vagy visszaszállították a feladóhoz; panaszt a DPD weboldalán lévő űrlappal, illetve kapcsolati csatornákon lehet tenni.

  • A gyakorlatban a legbiztosabb eljárás: írásban jelented a kárt a webshopnak/feladónak és párhuzamosan (vagy a feladóval egyeztetve) a DPD-nek is, csatolva a sérülésről, csomagolásról készült fotókat, számlát, jegyzőkönyvet.


Kapcsolódó olvasnivalók (kattintható linkek)

Mondd el a véleményed

DPD reklamáció online – így tudsz panaszt tenni

Vinted ügyfélszolgálat email – így éred el őket