Sztároknak is ízlett a szürkemarha burger

Hirdetés

 

Különleges kóstolás az OMÉK-on

 

Hirdetés

Hien, Kállay-Saunders András és Lotfi Begi szokatlan helyszínen, az OMÉK-on töltötte a délutánt. Előbb megismerkedtek őshonos magyar állatfajtánkkal, a szürkemarhával, majd megkóstoltak egy különleges szendvicset, amely szürkemarha húspogácsával készült. Hien szívét az élő állat ejtette rabul, legszívesebben hazavitte volna új kedvencét. Lotfi a szelidítés férfias módját választotta, és bátran felült a hatalmas állat hátára. Kállay-Saunders Andrást sem hagyta hidegen a találkozás, megilletődötten és mély tisztelettel szemlélte a tekintélyes szarvakat. Az élmény nem lehetett volna teljes a szürkemarhaburger megkóstolása nélkül. Az első találkozás a szürkemarhával jól sikerülhetett, mert a kóstolás után mindhárom híresség kezében egy újabb szendvicses dobozzal távozott. A kétféle ízben is kapható szürkemarha burgerrel a nemes magyar alapanyag népszerűsítését segíti a McDonald’s. Az itthon 25 éves születésnapját ünneplő étteremlánc vasárnapig hazai beszállítóit mutatja be a mezőgazdasági vásár közönségének.

 

A McDonald’s 2008 óta minden évben promóciót szentel a hazai ízeknek „Magyar hetek” címen. Így kerülhetett a kínálatba az elmúlt években néhány hétre lángos, fasírt, vagy aranygaluska, a felhasznált összetevők közé pedig Erős Pista vagy hartai kolbász.

 

Az idei Magyar heteken az étteremlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal egyeztetve, saját eszközeivel, 98 éttermén keresztül kapcsolódik be az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar szürkemarha húst népszerűsítő kampányba. Az éttermekben már kapható szürkemarha burger húspogácsája kizárólag magyar szürkemarha húsából készült. A szendvics kétféle, hagyományosabb paprikás, illetve rendhagyóbb kakukkfüves ízesítésben kapható. A legendás magyar szürkemarha hús különlegességét az adja, hogy az állatok extenzív tartásban nevelkednek, semmilyen takarmány-kiegészítő adalékot nem kapnak, legelőiket semmilyen vegyszer, műtrágya nem érinti. Húsuk az „ökológiai gazdálkodásból származó” kiváló minőséget képviseli. Az alapanyag a Hortobágyi Nemzeti Parkból érkezett.

 

Hirdetés

McDonald’s az OMÉK-on

Az első magyar McDonald’s étterem 1988 áprilisában nyílt meg Budapesten, a Régiposta utcában. Az elmúlt 25 évben az étteremlánc termékeihez mindig többféle hazai alapanyagot vásárolt, így szoros partneri kapcsolatot épített ki a magyar mezőgazdaság szereplőivel. Mégis kevesen tudják, hogy a McDonald’s állandó termékeihez magyar termelők szállítják be a csirkehúst, salátát, paradicsomot, tejet, tojást, friss hagymát, mézet, joghurtot, és az időszakosan vásárolható promóciós termékekhez több más összetevőt is. Az elmúlt negyedszázadban a hazai éttermek számára a McDonald’s összesen több mint 97 milliárd forint értékben vásárolt magyar alapanyagokat.

Az állandó minőség és megbízhatóság több magyar beszállító számára külföldi piacokat is megnyitott. Európa számos országában a McDonald’s éttermek magyar csirkehúst, salátát, vagy sajtot kínálnak vendégeiknek. A hazánkból a McDonald’s rendszerébe beszállított csirkehús mennyisége tavaly elérte a 6500 tonnát, salátában pedig meghaladta az 1490 tonnát, de 3 millió hazai tojás is elfogyott az étteremlánc magyar és külföldi egységeiben.

A McDonald’s idén először vesz részt a magyar mezőgazdaság legnagyobb seregszemléjén, az OMÉK-on, standjánál hazai beszállítóit ismerhetik meg a látogatók.

 

 

Mondd el a véleményed

Férje után Sarka Kata is dalra fakadt

Vakszerencse – Ben Affleck csak egy gonosz szerepre vágyott