Ticketmaster – Jegyvásárlás, eladás

Hirdetés

Mi az a Ticketmaster?

Ticketmaster a világ egyik legnagyobb jegyértékesítő és jegyforgalmazó vállalata, melynek központja Beverly Hillsben (Kalifornia, USA) található, de világszerte jelen van, többek között Magyarországon is. A platform elsősorban koncertekre, sport-, színház- és családi eseményekre kínál hivatalos jegyeket online, mobilalkalmazásban vagy helyszíni irodákon keresztül.

Hogyan működik a Ticketmaster?

A Ticketmaster egy digitális felület, ahol a rendezvényhelyszínek, előadók és szervezők meghatározzák a belépőjegyek árát és mennyiségét, amit a Ticketmaster a felhasználók számára értékesít. Az elérhető jegyek között gyakran vannak elsődleges (közvetlenül a szervezőktől származó) és másodlagos (újraértékesített) belépők.

Jegyvásárlási és eladási lehetőségek

  • Online platformokon (web, applikáció) keresztül történik az értékesítés

  • A megvásárolt jegyek könnyen átruházhatók, eladhatók vagy digitálisan is bemutathatók

  • A rendszer támogatja a resell funkciót: ha valaki nem tud elmenni az eseményre, a jegy eladható másnak a platformon

Díjak és járulékos költségek

A Ticketmaster rendszeresen extra díjakat – így szolgáltatási, létesítményi vagy kézbesítési díjat – számol fel a jegyek árához, melyek a teljes összegen belül jelentős részt is kitehetnek. Ezek a plusz költségek gyakran érik kritikák a vásárlók részéről.

Hirdetés

Gyakori kritikák és viták

A Ticketmaster számos alkalommal vált már viták és jogi eljárások középontjává. Fontosabb problémák:

  • Átláthatatlan szolgáltatási és extra díjak

  • Különböző automatizált jegyvásárló botok (BOTS) miatti jegyhiány és túlárazás

  • Fogyasztóvédelmi és trösztellenes vizsgálatok, főleg a Live Nationnel való egyesülés óta

  • Technikai hibák, túlterhelés jelentősebb jegyértékesítési időszakokban (pl. Taylor Swift turné)

Újdonságok és innovációk

  • Az alkalmazás számos funkcióval bővült (pl. digitális jegy, átutalás, resell), így a jegyvásárlás és a bejutás egyre egyszerűbbé vált.

  • 2024-ben újabb trösztellenes eljárás indult a Ticketmaster és anyavállalata, a Live Nation ellen, melynek célja a versenyhelyzet javítása és a fogyasztói árak védelme.

Olvasnivalók a témában

Mondd el a véleményed

Margot Robbie – Az ausztrál filmcsillag diadala

Koncertjegy eladás – 2025-ös tudnivalók, biztonsági szabályok és ajánlott platformok