Csomagküldő szolgáltató panasz 2025 – így állj neki lépésről lépésre

Hirdetés

2025-ben annyira elszaporodtak a csomagküldő szolgáltatókkal kapcsolatos panaszok (eltűnt csomag, késés, elérhetetlen ügyfélszolgálat), hogy már hatósági vizsgálatok is indultak ellenük Magyarországon. Emiatt különösen fontos, hogy a panaszod szabályosan, bizonyítható módon add be, mert ez alapja lehet későbbi fogyasztóvédelmi vagy békéltető testületi eljárásnak is.

1. Lépés: panasz a csomagküldőnél / webáruháznál

  • A jog szerint először mindig magával a vállalkozással (futárszolgálat, webáruház) kell megpróbálnod rendezni a vitát, csak utána léphetsz tovább békéltető vagy hatóság felé.

  • Írásban panaszolj (email, online űrlap, ajánlott levél), pontos adatokkal: rendelés- vagy csomagszám, dátumok, kár összege, mit kérsz (újraküldés, pénzvisszafizetés, kártérités).

2. Lépés: ha nem válaszolnak, vagy leráznak

  • 2025-ben tipikus probléma, hogy sem telefonon, sem írásban nem kapsz érdemi választ, vagy egyszerűen „kézbesítettként” jelölik a csomagot, ami sosem érkezett meg.

  • Ilyenkor a panaszod és minden válasz (vagy válasz hiánya) legyen elmentve, mert a hatóságok és a békéltető testületek kifejezetten kérik a korábbi levelezést bizonyítékként.

3. Lépés: békéltető testület, ha nincs megoldás

  • Ha a vállalkozással nem jutottál dűlőre, a vármegyei/fővárosi békéltető testülethez fordulhatsz; ők gyors, olcsó (többnyire ingyenes), peren kívüli vitarendezést kínálnak.

  • A Budapesti Békéltető Testület az online, határon átnyúló vásárlások vitáira is illetékes (webshop + futár kombinációknál ez külön fontos 2025-ben).

4. Lépés: hatósági, fogyasztóvédelmi bejelentés

  • A kormányhivatalok és az országos fogyasztóvédelmi hatóság 2025 végén kifejezetten a csomagküldő cégek panaszai miatt indított vizsgálatokat (eltűnt csomagok, leállt automaták, elérhetetlen ügyfélszolgálat).

  • Egyes portálok arról számoltak be, hogy külön emailcímet is létrehoztak a csomagkáosz miatti panaszok gyűjtésére, így a hatóság közvetlenül látja a panaszok számát és jellegét.

Kapcsolódó olvasnivalók (kattintható linkek)

Mondd el a véleményed

Csomag elveszett, fizet-e a biztosító?

DPD panasz 2025 – így tudsz lépni, ha gond van a csomagoddal