2025-ben annyira elszaporodtak a csomagküldő szolgáltatókkal kapcsolatos panaszok (eltűnt csomag, késés, elérhetetlen ügyfélszolgálat), hogy már hatósági vizsgálatok is indultak ellenük Magyarországon. Emiatt különösen fontos, hogy a panaszod szabályosan, bizonyítható módon add be, mert ez alapja lehet későbbi fogyasztóvédelmi vagy békéltető testületi eljárásnak is.
1. Lépés: panasz a csomagküldőnél / webáruháznál
-
A jog szerint először mindig magával a vállalkozással (futárszolgálat, webáruház) kell megpróbálnod rendezni a vitát, csak utána léphetsz tovább békéltető vagy hatóság felé.
-
Írásban panaszolj (email, online űrlap, ajánlott levél), pontos adatokkal: rendelés- vagy csomagszám, dátumok, kár összege, mit kérsz (újraküldés, pénzvisszafizetés, kártérités).
2. Lépés: ha nem válaszolnak, vagy leráznak
-
2025-ben tipikus probléma, hogy sem telefonon, sem írásban nem kapsz érdemi választ, vagy egyszerűen „kézbesítettként” jelölik a csomagot, ami sosem érkezett meg.
-
Ilyenkor a panaszod és minden válasz (vagy válasz hiánya) legyen elmentve, mert a hatóságok és a békéltető testületek kifejezetten kérik a korábbi levelezést bizonyítékként.
3. Lépés: békéltető testület, ha nincs megoldás
-
Ha a vállalkozással nem jutottál dűlőre, a vármegyei/fővárosi békéltető testülethez fordulhatsz; ők gyors, olcsó (többnyire ingyenes), peren kívüli vitarendezést kínálnak.
-
A Budapesti Békéltető Testület az online, határon átnyúló vásárlások vitáira is illetékes (webshop + futár kombinációknál ez külön fontos 2025-ben).
4. Lépés: hatósági, fogyasztóvédelmi bejelentés
-
A kormányhivatalok és az országos fogyasztóvédelmi hatóság 2025 végén kifejezetten a csomagküldő cégek panaszai miatt indított vizsgálatokat (eltűnt csomagok, leállt automaták, elérhetetlen ügyfélszolgálat).
-
Egyes portálok arról számoltak be, hogy külön emailcímet is létrehoztak a csomagkáosz miatti panaszok gyűjtésére, így a hatóság közvetlenül látja a panaszok számát és jellegét.