DPD reklamáció menete – lépésről lépésre

Hirdetés

A DPD-nél reklamációt (elveszett, sérült, hiányos vagy késve kézbesített csomag miatt) alapvetően online űrlapon, a DPD magyar oldalán lehet benyújtani. Fontosak a határidők: bizonyos esetekben csak néhány napod van a bejelentésre.

1. Döntsd el: feladó vagy címzett intézi

  • A DPD hivatalos gyakorlata szerint elsősorban a feladónak célszerű a reklamációt benyújtania, mert vele állnak szerződésben.

  • Ha címzett vagy, jellemzően a webáruház / feladó ügyfélszolgálatát kell értesítened, és ők indítják a vizsgálatot a DPD felé.

2. Reklamáció típusa és határidők

A DPD külön dokumentumban rögzíti a reklamációs határidőket, ezek a lényeges pontok:

  • Sérült csomag – látható sérülés átvételkor:

    • sérülést azonnal jelezni kell a futárnak, és a kézbesítési bizonylaton rögzíteni;

  • Sérülés, ami csak bontáskor derül ki (nincs külsérelmi nyom):

    • a sérülést néhány munkanapon belül (jellemzően 3–7 nap) be kell jelenteni, fényképekkel;

  • Elveszett csomag:

    • kártérítési igény a feladástól számított néhány héten belül nyújtható be, a pontos időintervallumot a DPD határidős tájékoztatója tartalmazza;

3. Hol és hogyan tudsz reklamálni?

  • Nyisd meg a DPD Kapcsolat / „Reklamáció és panaszkezelés” oldalt, ahol külön űrlapok vannak a leggyakoribb esetekre (sérült csomag, elveszett csomag stb.).

  • Add meg:

    • csomagszámot,

    • neved, elérhetőséged,

    • rövid leírást a problémáról,

    • fényképeket (sérült termék, külső-belső csomagolás).

  • A DPD a bejelentés beérkezése után belső vizsgálatot indít; a reklamációk kezelésére általános határidőként 30 napot jelölnek meg.

4. Mire figyelj, hogy nagyobb esélyed legyen kártérítésre?

  • Mentsd el az összes bizonyítékot: fotók, számla / vásárlási bizonylat, csomagcímke, futárnál aláírt jegyzet sérülésről.

  • Ne dobd ki a csomagolást, amíg a vizsgálat tart, mert a DPD kérheti a sérült csomagolás bemutatását vagy részletes fotóit.

  • Ha webshopos vásárlásról van szó, párhuzamosan a kereskedőt is értesítsd; sok esetben ők intézik a DPD felé a reklamációt és ők rendezik veled a cserét/visszatérítést.


Kapcsolódó hasznos linkek (kattintható)

Hirdetés
Mondd el a véleményed

DPD panasz 2025 – így tudsz lépni, ha gond van a csomagoddal

Csomagkár reklamáció GLS / DPD / MPL – így intézd 2025-ben