Futárszolgálat kárigény bejelentése – lépésről lépésre 2025-ben

Hirdetés

Futárszolgálat felé kárigényt akkor tudsz eredményesen bejelenteni, ha gyorsan jelzed a problémát, mindent dokumentálsz, és az adott cég szabályai szerint jársz el. Az alábbi összefoglaló a leggyakoribb magyar szolgáltatók gyakorlatán alapul.

1. Ki jogosult kárigényt benyújtani?

  • Alapesetben a feladó a jogosult, mert vele áll szerződésben a futárcég.

  • címzett akkor léphet fel, ha a feladó írásban lemond a kárigényről a javára, vagy igazolja, hogy a termék tulajdonosa (pl. számlamásolattal).

2. Mit tegyél, ha sérülten érkezik a csomag?

  • Átvételkor nézd meg a csomagolást a futár előtt, és ha sérült, kérj jegyzőkönyvet vagy rögzíttesd a futár rendszerében a sérülést.

  • Készíts fotókat: külső doboz, belső csomagolás, sérült áru, címke, fuvarlevél. Ezeket a kárbejelentéshez kötelező csatolni.

3. Határidők kárigény bejelentésére

  • Sok szolgáltatónál azonnal, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezni kell sérülést.

  • Elveszett / megsemmisült csomagnál általában a feladástól számított hónapokon belül lehet kárigényt benyújtani (pl. 6 hónap), utána az igény elévülhet.

4. Hol és hogyan jelentheted be a kárt?

  • A legtöbb futárszolgálat online űrlapon vagy pdf-adatlapon kéri a kárigényt:

    • Magyar Posta / MPL: reklamáció és kártérítés menüpont, sérülés bejelentő űrlap, kártérítési adatlap.

    • GLS: külön kárügy-bejelentő felület és reklamációs oldal.

    • DPD: reklamációs űrlap, külön pdf a határidőkről és szükséges mellékletekről.

    • Egyéb szolgáltatók (Packeta, XXL Futár stb.) szintén saját reklamációs oldalakon kérik a bejelentést.

5. Milyen dokumentumokat kérnek általában?

  • Csomag azonosító (fuvarlevél / küldeményszám).

  • Számla vagy bizonylat a küldemény értékéről (beszerzési ár).

  • Fotók a sérülésről és a csomagolásról.

  • Kitöltött kárigény / kártérítési adatlap, gyakran a szolgáltató honlapjáról letöltve.


Kapcsolódó hasznos linkek (kattintható)

Mondd el a véleményed

DPD panasz 2025 – így tudsz lépni, ha gond van a csomagoddal

Csomagkár reklamáció GLS / DPD / MPL – így intézd 2025-ben