Megjelent Karányi Dani vadonatúj EP-je (miniinterjú)

Hirdetés

 

Foto: Hencz Péter - https://www.facebook.com/peterhenczphotography/?ref=ts&fref=ts
Foto: Hencz Péter – https://www.facebook.com/peterhenczphotography/?ref=ts&fref=ts

Tegnapelőtt, 2016.február 11-én egy vadonatúj EP-vel örvendeztette meg rajongóit Karányi Dani. Ennek apropóján ültünk le egy rövid beszélgetésre.

 

Hirdetés

Mit kell tudni a Million One c. EP-dről?

A Million One c. EP az első negyede az idén év végén megjelenő nagylemeznek. Eddig még 2-3 kislemez fog megjelenni szezonálisan, ami pontosan ott folytatja majd a lemezt, ahol az előző végződött, így év végéig egy közel 2 órás teljes albumot kapnak a rajongók.Az album koncepcióját a ’80-as évek sci-fi és utópia filmjei inspirálták, olyan rendezők művei, mint Michael Anderson, John Carpenter, Ridley Scott, Paul Michael Glaser vagy Paul Verhoeven. Imádom ezt a világot, nagyon sajátos, magával ragadó aurájuk van ezeknek a filmeknek és nagy hatást tettek rám gyerekként, így már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy ezt a világot ötvöztem azzal, ami én vagyok itt és most.

Hirdetés
Karanyi - Million One borító
Grafika: Keresztesi Botond – https://www.facebook.com/keresztesibotond1?ref=ts&fref=ts
Mesélnél egy kicsit a lemezről, ill. az azon található dalokról külön-külön?

 

A single megjelenésekkel ellentétben számomra az albumoknak mindig van koncepcionális ívük és ebben kulcsszerepe van a hangulat megteremtésének, hogy az ember átlényegüljön, ráhangolódjon a lemezre. Ezért a Million One kislemez az elbum nyitányával, a We Begin-nel kezd, majd innen átcsap a neo-scifi hangulatba, ami végig kitart az anyagon. Több korábbi előadóval dolgoztunk a lemezen és fogunk még a leendő lemezeken is, például Szalóki Zoli gitárosommal, akivel az elmúlt 12 évben minden dalomban közreműködött valamilyen formában, vagy Odett-tel, akivel végre sok év után összehoztuk a közös dalunkat egy címadó dal erejéig. De itt van a Breakup Silence című záró dal, ami pedig egy új dalszerző tehetség, Seaside közreműködésével készült, de az Underskin című dalban hallható egy-két rövid hangminta Kamával (Mary Popkids) készülő közös dalunkból is.

 

Milyenek voltak a stúdiófelvétel munkálatai?

 

A lemez ötlete már évek óta a fejemben volt, de csak tavaly nyáron kezdtem el foglalkozni aktívan a projekttel, mert időközben elkészítettem egy filmzenét is tavaly – stlíusosan egy magyar animációs sci-fi filmhez. A felvételeket ősztől kezdtük el, több ismert és kevéssé ismert magyar, angol és amerikai énekessel, akik zenéin párhozamosan dolgozunk most is a következő, május környékén érkező második kislemez kapcsán.A felvételek érdekessége, hogy minden klasszikus hangzást autentikus eszközökkel rögzítettünk: korabeli, mára már kultikusnak számító analóg szintetizátorokkal, mint Oberheim Matrix, Prophet, Moogokkal, Yamaha DX7 és Kurzweil K2000. A mastering – a végső keverés, a szerk. – is analóg rendszeren készült, ami ad az egésznek egy szalagos, ha úgy tetszik VHS-es hatást. Decemberre körvanalazódott a teljes első kislemez anyaga, de valahogy az utolsó pillanatra össze minden: a végleges felvételek Odettel, a stúdiómunkák véglegesítése hetekkel előzték csak meg a most szerdai megjelenést. Az utolsó hétvégén még vettünk fel új szintetizátor sávokat, ami azt hiszem sokat dobott az anyagon. Néha kifejezetten jó, ha gyorsan kell lezárni az anyagot, frissebb lesz a végeredmény.

Mondd el a véleményed

Deadpool elszabadult a mozikban

Radics Márk a Retro Disco Egyik csodás Hangja