Sicario – A kritika

Október 22-én (de a Moziünnep keretein belül már október 15-től) kerül a hazai mozikba a “Fogságban” rendezőjének új filmje olyan neves színészekkel a főszerepekben, mint Emily Blunt, Josh Brolin és Benicio Del Toro.

Denis Villeneuve már bebizonyította, mennyire ért a feszültség fokozásához, és mindezt úgy csinálja, hogy eleinte nem árul el, csak épp annyit, hogy felkeltse érdeklődésünket a cselekmény iránt. Remekül adagolja a meghatározó képsorokat, melyekkel a vártnál többet nyújt. A “Sicario – A bérgyilkos” esetében azonban ez a megállapítás nem feltétlenül igaz, amennyiben már a legelején belecsöppenünk a dolgok közepébe egy FBI-os razzia folyamán. Itt ismerhetjük meg Kate Macert (Emily Blunt), aki egyedüli nőként vesz részt a rajtaütésben, és úgy áll a dolog, ő mondja meg mindenkinek, mit és hogy csináljon, vagyis tapasztalt, “igazi tökös csaj”. Blunttól nem áll távol az ilyen karakter, már a tavalyi kasszasikerként elkönyvelt “A holnap határában” is bizonyította harctéri képességeit.

A felvezető képsorok után nyugodtabb vizekre evezünk, de innentől kezd bonyolódni a történet, megkapjuk ugyanis Matt Graver (Josh Brolin) figuráját, akiről pontosan nem derül ki, ki is valójában. Lehet, hogy egy pentagoni elemző, de az is lehet, hogy CIA-s, mindenesetre Macer főnökeivel jóban van és hatalmában áll beszervezni a nőt egy sokkalta nagyobb horderejű akciósorozatba. Persze előtte még alaposan kikérdezi családi hátteréről, amiből azonnal tudjuk, nem sétagaloppra invitál minket a film.

Hamarosan kiderül, hogy a fele sem igaz annak, amit megetettek Blunt karakterével, ráadásul felbukkan egy rejtélyes idegen, egy bizonyos Alejandro (Benicio Del Toro), akinek szúrós tekintete azonnal elárulja, hogy nem érdemes packázni vele, igazi profiként néz ki és úgy is viselkedik.

Az a zseniális a filmben, hogy alapvetően Kate Macer köré épül az egész, az ő szemszögéből indul a sztori, vele együtt éljük át azt a tűzkeresztséget mi nézők, ami által mélyebb betekintést nyer a drogkartellek működésébe az Egyesült Államokban, sőt Juárezben, a földi pokolban, ami köztudottan központi szerepet játszik a drogkereskedelemben… s mindezek ellenére olyan érzésünk van, hogy a rendező átver minket, próbál összezavarni, és a végén egy teljesen új szál válik a történet mozgatórugójává. Ezt a zavarkeltést Jóhann Jóhannsson zeneszerző (például a bevetések kezdetekor az a jellegzetes nagybőgő illetve hegedű szólók, ami főtémává növi ki magát), valamint Roger Deakins operatőr (amikor a felszállást csupán a repülőgép árnyékának zsugorodásával érzékelteti, nomeg a különböző hő- és infrakamerák képei) segítségével fokozza.

Denis Villeneuve legnagyobb erénye, hogy filmje legvégéig tud meglepetést okozni. Sosem tudhatjuk, mi derül ki erről vagy arról a szereplőről, hogy egy-egy jelentéktelennek tűnő schnitt mennyiben befolyásolja a ‘nagy egészet’.

Bátran ajánlom a filmet azok számára, akik szeretik a drogkartellek elleni harccal foglalkozó sztorikat (pl. Végveszélyben, Traffic), s mindezt érettebb, minőségi történetmesélés útján. Mert a “Sicario – A bérgyilkos” egy ízig-vérig kegyetlen, mégis intelligens akció-thriller.

Sicario – A bérgyilkos
Hazai mozipremier: 2015. október 22.
Rendezte: Denis Villeneuve
Írta: Taylor Sheridan
Főbb szereplők: Emily Blunt, Josh Brolin, Benicio Del Toro, Victor Garber, Daniel Kaluuya, Jon Bernthal
Forgalmazza: Freeman Film
16 éven aluliaknak nem ajánlott!

Írta: Bártfai Balázs, 2015.10.15.

Mondd el a véleményed

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ. Részletek

Egy EU-s tövény alapján kötelező tájékoztatni a weboldalunkra látogatókat, hogy a weboldal cookikat használ. Ha ezzel nem értessz egyet, akkor a böngésződ megfelelő beállításait használva tiltsd le a cookik tárolását!

Zár