Korábbi cikkünk Száraz Tomival a tehetségkutatókról, és a jelenlegi helyzetről a művészvilágban nagy népszerűségnek örvendezett. Így hát nem maradhatott el a folytatás! Ezúttal a megoldásokról, a sikeres előadók hátteréről, valamint a mai lány-fiúbandákról beszélgettünk az énekessel, musicalszínésszel!
– Mihez kezdjenek a tehetségkutatóból kilépő énekesek? Mi a legfőbb tanácsod számukra?
Igazi tanácsot adni nem nagyon lehet. Legtöbbjük sorsa már az elejétől el van döntve. Van, aki csak „töltelék” ahhoz, hogy megtámogassa a majdani nyertesek előmenetelét: ők gyakorlatilag tartják a hátukat, kapnak hideget-meleget, majd a producerek, managerek többet nem foglalkoznak velük. Ha valakinek van egy természetes adottsága ahhoz, hogy jól értsen az emberek nyelvén, és mindenkiben, akivel a szakmában találkozik, egy erős benyomást tud kelteni (elsősorban médiásokban), akkor van esélye utána is megerősíteni a nevét, vagy akár sokkal nagyobb nevet szerezni, mint amit maga a műsor adni tud.
– Mi segítene a jelenlegi helyzeten?
Rendet kell rakni a fejekben! Hagyni az igazi tehetségeket, hogy kibontakozhassanak. Mindent meg kell tenni értük, hogy ne csak tehetségek legyenek, hanem profi előadókká (szakmailag és megélhetés szempontjából is) váljanak. Amíg valakinek mellékállást kell vállalnia, mert nem tud megélni a zenéből, addig nem tudja minden erejét abba fektetni, és így sok esetben nem is tud igazi profivá válni! Valamint, aki nem oda való, azt nem kellene „beengedni”. A médiák, egyes producerek és olyan „hatalmak”, akiken múlnak dolgok, nem hisznek a minőségben. Szerintük az unalmas. Ráadásul nem olyan könnyen kidobható. Csak a rövidtávú sikerben hisznek, és nem mernek valakit teljes mértékben felépíteni hosszú távra. Néha szerencséjük van, mert az egyéniség önmagának megcsinálja az útját, és ezt ki tudják használni, máskülönben nem foglalkoznának vele.
– Hogyan lehetne megoldani a lemezek problémáját? Hiszen tudjuk jól, hogy nem érdemes kiadni a korongokat…
Jelenleg Magyarországon sehogy! Ezt ki kell mondani. Németországban is sok a letöltés, de még mindig van presztízse annak, hogy valaki megvegye a kézzel fogható eredeti lemezt. Persze ehhez az is kell, hogy a napi jövedelméből nem egy, hanem 5-10 CD-t is megvásárolhat, ha szeretné. Én magam is sokat töltök le, mert kíváncsi vagyok zenékre. Ha valami igazán jó és tetszik, akkor megveszem a CD-t, ezzel támogatva az előadót. Mert úgy gondolom: megérdemli.
– Mi kell egy sikeres csapathoz, előadóhoz?
Külföldön sok profi produkció van tele középszerű adottságokkal rendelkező előadóval. Csak ő ebből él, erre fordítja minden energiáját, és egy profi csapat azon dolgozik, hogy minden klappoljon. Ezért néha az egyébként középszerű tehetségek sokkal profibbak, és jobb előadásokat is tudnak produkálni. Itthon hiába nézünk külföldi videókat összehasonlítás végett, nem ugyanaz, mint élőben látni. Én itthon ismertem jó táncosokat, majd kimentem külföldre dolgozni. Mikor hazajöttem 8 hónap után, meglepődtem, mert nem értettem, hogy gondolhattam korábban, hogy jó táncosok. Amit ez alatt értek: Nem mindegy, hogy mit kap az ember. Régen a Wartburg nagy szó volt a Trabanthoz képest. Úgy érzem: manapság még mindig a Wartburgot próbálják eladni, és el is tudják, mivel nem mutatják meg az embereknek, hogy léteznek BMW-k is. Manapság a Wartburg előadók korát éljük.
– Úgy tűnik: ismét hódítanak a lány, fiúcsapatok. Mit gondosz, valóban lehet esélyük?
Attól függ, mit akarnak elérni. Ha ismert emberként akarnak éhezni, akkor hajrá!
Forrás: Hatos Niki /MédiaStyle. 2012.11.15.