Üzleti portréfotó, avagy ez  a siker legfőbb titka? Mutatjuk, hogyan!

Mennyire számít az első benyomás?

üzleti portréfotó
Hirdetés

Üzleti portréfotó, avagy ez  a siker legfőbb titka? Mutatjuk, hogyan!

Az üzleti világban mindig fontos volt a jó megjelenés.
Az előkelő öltözet, a jó modor, a drága gyűrű, csillogó hintó, vagy később a méregdrága autó,
mind, mind elengedhetetlen kellékei voltak egy nagy üzlet megkötéséhez!

A kétezres évek  elején azonban betört a digitális fényképezés

Ez alapjaiban rengette meg az üzletember fogalmát!
Berobbant a köztudatba az üzleti portréfotó, ami azelőtt csak másodlagos értékkel bírt!
Mert ki járt addig fotóshoz, fényképészhez? Az egyszerű családi fotókon kívül az óvodai, iskolai, tablófotó volt divatban, no meg az iratokhoz kötelező igazolványkép. Az üzleti életben
nem volt jelentősége egy jó üzlethez a jó portréfotó. Igen fontos volt viszont a hírességeknek, a színészeknek, előadóművészeknek, íróknak, politikusoknak.

De vajon miért is?

Hogy a közönség ismerje meg őket, és a portréfotóik alapján szeressék, imádják őket! Nem csak az újságokban, magazinokban, plakátokon szerepeltek ezek a fotók, hanem sokszorosították is ezeket, és osztogatták a rajongóiknak! Gyűjtők féltett, értékes tárgyai lettek ezek a portréfotók.

Hirdetés

Minél különlegesebb portréfotóval rukkolt elő egy művész, annál nagyobb hírnévre, népszerűségre tehetett szert! Tehát miért is volt jó és elengedhetetlen egy jó portréfotó egy színésznek, vagy bármely híres embernek? Hogy népszerűséget szerezzen vele, hogy a rajongók
megkaparinthassák, és imádják a fényképeken át őket! Hogy a szívükbe zárhassák őket!
De ezek a fényképek nem akármilyenek voltak ám!

A kor legnagyobb fotósai voltak, akik ezeket elkészítették!

Akik a legtökéletesebb fényképezőgéppel, a legügyesebb beállításokkal, jól kigondolt fényekkel, és divatos hátterekkel valósították meg! Gondolj csak a gyönyörű Karádi Katalin híres cigarettás fényképére, vagy a híres Jávor Pál színészre, akiről sütött a sárm, és egy fotó után az ember azonnal indult a moziba, hogy megnézhesse a legújabb filmjét!
És itt egy pillanatra álljunk is meg! Miért is készültek ezek a fotók pontosan?
Hát elérkeztünk a lényeghez: a sikerhez készültek, azaz a jó deal érdekében!

A jó üzlet, a siker egyik legfőbb titka a portréfotó volt!

És a politikában ugyanez volt: Churchill szivaros fotója, Roosewelt amerikai elnök
nyugodtságot hirdető fényképe, vagy akár Sztálin idealizált arcképe azt szolgálta,hogy a nép imádja őket és megkérdőjelezhetetlenül elfogadja őket!
Mi történt a kétezres évek elején? A digitális forradalom létrehozta a közösségi médiákat, a telefonokra fényképek milliói kerültek, az interneten sorra jelentek meg a sztárok mellett az egyszerű emberek és egyszeriben az üzlet, a deal elképzelhetetlen lett a fényképek nélkül!

És itt jött a képbe az új siker új kulcsa: az üzleti portréfotó!

És ez már más, mint ami eddig volt! Nem a színészek sármja, a nők ellenállhatatlan szépsége, nem a művi mosoly, a színészi beállítás kell, hogy visszatükröződjön!
Az üzleti portrék a marketingről, a márkaépítésről és az iparág üzletéről szólnak.
Ezek vizuálisan tükrözik a személy kompetenciáját és hírnevét.
Az üzleti portréfotó minden része, a fénytől, a kompozíciótól, a ruházattól, a sminktől, az apró kiegészítőktől, a háttértől, az arckifejezéstől stb., tudatos döntés a fotós és a téma részéről. Olyan képet kell készíteni, amely kiemelkedik, és észreveszik azok az emberek, akikhez leginkább szól a fényképezendő személy.
Itt nem csak a hagyományos üzletemberről van szó!
Üzleti portréfotó alatt értjük a kiemelt állásokat megcélzó személyt, vagy magas pozíciókban lévő vezetőket, akik meg akarják mutatni magukat. Üzleti portréfotó alatt értjük azokat a személyeket is, akik a róluk készült fényképpel adják el szolgáltatásaikat, termékeiket! Így például az ingatlanosok,
tanfolyamokat készítők, üzleti célú előadók, marketingesek, és bárkik, akik a világhálón önmaguk arcával hirdetnek. Nem beszélve a cv fotóról, ami egy önéletrajzhoz kell!
Az üzleti portréfotó célja, hogy a kiemelt célközönség első számú választásaként fogadja el a rajta szereplő személyt, illetve személyeket!

Az üzletember első számú reprezentációja a róla megjelenő portréfotó!
Az első benyomás! És ha fontos az első benyomás, akkor a siker első számú titka, ami siker felé lódít, az üzleti portréfotó!
Miért is hagynánk akkor ki a legjobb első benyomást?

Mondd el a véleményed

Tinder fotózás gyakori kérdések – Itt vannak az információk!

A Dal 2023 – Összeállt az élő show 40-es mezőnye