Misuse – mérgező kapcsolatokról énekel új klipjében Fanni Mayer

Mayer Fanni
Fotó: Rédling Hanna - www.instagram.com/hannaredling
Hirdetés

 

 

Mayer Fanni
Fotó: Rédling Hanna – www.instagram.com/hannaredling https://www.instagram.com/aspiktears/

 

Hirdetés

Van az a párkapcsolati szituáció, amikor már totál eleged van. Amikor betelt a pohár. Ezekről az élethelyzetekről, azaz a végül is mindkét fél számára kölcsönösen ártalmas, mételyező kapcsolatokról és azok cseppet sem csendes, sokkal inkább “beolvasós”, sőt néha akár durván elfajuló lezárásáról szól Fanni Mayer Misuse című klipje.

Mit kell tudni a dalról és a klipről?

A ‘MISUSE’ egy igazi szakítós-odamondós szám, ami pontot tesz egy erősen mérgező kapcsolat végére. Míg a dal maga eléggé ki van élezve a végkifejletre, a klip betekintést enged egy ilyen “se veled se nélküled” viszony árnyalataiba, rétegeibe.

 

Hogyan született?

 

A dalt egy session alkalmával írtuk Gulyás Barna gitáros barátommal, zenésztársammal.
Nem volt kész szöveg, csak témák. Elkezdtem beszélni egy bizonyos fiúról, aki folyamatosan hiteget. Ír, ha éppen szüksége van rám, de nem tesz semmit a gyakorlatban, hogy működni tudjanak a dolgok. Aztán feljött a “misuse” kifejezés, ami visszaélést, vagy valami nem rendeltetésszerű használatát jelenti. Végül ez lett a dal bemondása, és e köré építettük az egészet. Van benne jó adag pimaszság és irónia is.

 

Honnan inspirálódtál?

 

Saját tapasztalatokból (nevet).

 

Kinek és milyen gondolatok kíséretében ajánlod a dalt és a klippet?

 

Bárkinek aki érezte már, hogy használják, kihasználják és aki nem érez még elég erőt magában, hogy véget vessen ennek az állapotnak – remélem tud majd a dalból erőt meríteni, ahogy nekem is sok erőt adott, hogy végre elengedjem és magam mögött hagyjam ezt a fejezetet.

 

 

Milyen volt a közös munka Gulyás Barnával?

 

Nagyon természetes volt az egész, 2 barát beszélget egy problémáról, jelenségről és aztán írnak belőle egy dalt.
Minden nagyon ösztönösen jött ki belőlünk, abszolút az érzéseink vezettek minket.

 

Ki volt az a londoni producer-manager, aki még részt vett a dal születésében?

 

Jelenleg az Animal Farm angol kiadónál vagyok, rajtuk keresztül ismertem meg Matt Leppanent, aki a dal zenei producere.

 

Milyen élményeket szereztél Londonban, és milyen volt a közös munka?

 

Egy úgynevezett “Inn”- ben szálltam meg, ami félig pub, félig motel. Nyolcan voltunk egy szobában és a turisták folyton cserélődtek. Izgalmas volt és inspiráló ez a multikulturális közeg, viszont aludni nem igazán tudtam és napi 6-7 órát énekelni alvás nélkül…na az kemény! Általában teher alatt jobban teljesítek, de azért ide nekem a Four Seasons egyik szobáját legközelebb! (nevet) A város egyébként elképesztő nyüzsgő, mindenkiben érezni azt a “drive”-ot, ami akaratlanul is ráragad az emberre. Mindenképp visszamegyek majd ha tehetem. A közös munka a studióban egyébként ugyanolyan zsigeri és jóleső volt mint Barnával, megvolt a kémia, félszavakból értettük egymást.

 

Milyen volt a klip forgatása?

 

Ez most nagyon érzelgősen fog hangzani, de hadd érzelegjek; ilyen csodás csapattal még nem találkoztam, minden egyben volt! Nem tudom minek köszönhető, milyen csillagállásnak, de tényleg álmodni se lehetett volna jobbat. Annyira jó energiák működtek, azt éreztem, hogy bárcsak minden nap ezekkel az emberekkel dolgozhatnék!

 

Ki mindenki vett részt a klip létrejöttében?

 

Czippán Daniel a klip megálmodója, rendezője, vágója, de tulajdonképpen minden háttérmunkából kivette a részét. Amikor először leültünk beszélgetni, éreztem, hogy ő igazán érti, érzi a témát és a dalt. Éreztem, hogy az a fajta ember aki szívét lelkét beleteszi abba amit csinál és ugyanolyan maximalista mint én, viszont sokkal rugalmasabb nálam. Rengeteget tanultam tőle ezen a téren is.
Az operatőr Tóth Gergely, remek ízléssel, profizmussal és lelkesedéssel vett részt az egészben. Danival nagyon jól tudtak együttműködni.
A gyártásvezető Dani testvére, Czippán Dorka volt, aki hihetetlen türelemmel, kedvességgel és munkabírással dolgozott, hogy mindent és mindenkit össze tudjunk szervezni.
A stylist Kovács Sára volt, akivel első pillanattól megvolt köztünk az összhang, emberileg és ízlés terén egyaránt. Jól kiegészítettük egymást és olyan volt, mintha már ezer éve ismerném. Profizmussal, türelemmel és könnyedséggel állt mindenhez.
A sminkem Karina Jemelyjanova készítette el hajnalok hajnalán, szerintem csodaszép lett a végeredmény, feltűnő mégis természetes.
A helyszíni hangokért Pecze Ádám volt a felelős. Viniczai Benedek (unit), aki a csapatot is fuvarozta. Ők Dani gyerekkori barátai, valószínű ez is hozzájárult a családias hangulathoz.
A színészeket én hoztam, barátnőim, volt gimis társaim. Kurely László színművész (a klipbéli partnerem), elképesztő hitelesen hozta azt a macsó karaktert, akit meg akartunk jeleníteni. Az ominózus “húzd meg, ereszd meg” jelenetben, az autó körül, olyan érzelmeket hozott elő belőlem, úgy tudtunk egymásra reagálni, hogy a végén mintha mázsás súly szakadt volna ki a szívemből, nagyon felszabadító élmény volt. A 3 lány a klip elején, Hermányi Mariann, Orosz Csenge és Yu Eszter. Csenge és Mariann hivatásos színésznők, Eszter látványtervező. Az ő jelenetüket vettük fel legelőször hajnalban és olyan rugalmasan, profi módon megoldották és voltak jelen, hogy az valami csoda.
A 3 lány sminkjét és az én helyszíni smink korrekciómat Dudás Réka barátnőm készítette el, türelemmel, kedvességgel és végtelen odafigyeléssel.

Az utómunkában még részt vettek; Czippán Dani, Giulia Ligabue, Pecze Ádám és Szabó Tamás. A gyönyörű old timer autót pedig Horváth Dénesnek köszönhetjük, ő volt a “láthatatlan sofőr” a klip végén, ugyanis én abszolút nem tudok vezetni (nevet).

 Alapvetően mindenki mindenből kivette a részét, fáradtságot nem ismerve, ezért nem lehetek elég hálás.

 

Ők hogy kerültek a klipbe és milyen volt a közös munka?

 

Voltak, akiket Dani hozott, és volt akiket én. Tóth Gergely operatőr pedig Dorkával forgatott együtt korábban, a munkái alapján teljes bizalmat szavaztunk neki.
A közös munka egy álom volt, tényleg csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a csapatról, nagyon szerencsésnek érzem magam.

 

Honnan jött ez a se veled, se nélküled sztori, mint klip ötlet?

 

Maga a dal egy se veled, se nélküled sztorit dolgoz fel, és így jött az ötlet, hogy a klip is erre a vonalra menjen rá. Szerintem rengeteg mindent elmond és közben mégsem lett szájbarágós, hozzáad a dalhoz, nem csak hangulati aláfestés az egész.

 

Mesélnél egy kicsit a klip szín-szimbolikájáról?

 

A klip alapvetően múlt és jelen idősíkokkal operál, vannak benne teljesen szürreális, időn kívüli, álomszerű képek. Gondolok itt arra a részre, ahol tarka ruhában jelenek meg a férfi karakternek, aztán többen is megjelenünk (3 Fanni), ahogy, a klip elején is 3 lány volt.
Ezek mind, mind jelentéssel bírnak, ahogy az angyalszárnyas részek is.
A múlt idősíkban kékben vagyok, és a képi világ is kékes, pasztell színekkel dolgozik.
A kék szín itt a tisztaságot, naivitást, reményt jelképezi, és ha megfigyelted a 3 lány a klip elején is kékben van. A tarka élénkebb ruhák pedig a jelen idősíkban tűnnek fel, amikor már az “öntudatra ébredt” énemet látjuk, aki kegyetlenül beolvas a fiúnak. Testi valómban nem vagyok jelen, csak szellemi síkon, ezzel azt is szeretnénk hangsúlyozni, hogy van amikor nem tudsz “úgy” jelen lenni, a távolság miatt, vagy bármely olyan körülmény miatt, ami nem teszi lehetővé a konkrét találkozást. Ettől még lehetőséged van akár képzeletben elbocsátani a másikat, elengedni ha úgy tetszik, pontot tenni a dolgok végére. Ez egyébként egy bevált pszichológiai trükk.

 

Honnan jött a szárny, mint szimbólum ötlet, és mit jelent számotokra a klipben?

 

Az ötletet egy fotó adta, amit az Instagramon találtam ,utolsó pillanatban. Kiírtam Facebook-ra az esélytelenek nyugalmával, hogy “keresem a szárnyaimat” (nevet), aztán kiderült, hogy egy kedves ismerősöm ilyen jellegű szárnyak készítésével foglalkozik, na mondom, ilyen is csak a mesében van! Ezúton is köszönjük a Wing Couture-nek az angyalszárnyat, a ruhákat pedig Tomcsányi Dórinak!
A klipben a szárnyak a szabadságvágyat, az elnyomás alóli felszabadulásnak a vágyát fejezi ki, számomra valahogy az őrangyalomat is szimbolizálja, aki mindig ott van, vigyáz rám és velem érez.
Hirdetés
Wing Couture – https://m.facebook.com/Wingcouturebudapest/
A többiek hogy élték meg a forgatást?

 

Teljesen kikészültek tőlem (nevet).Komolyra fordítva a szót, nem, ők is nagyon szerették, élvezték minden pillanatát. Szerintem ez látszik is a végeredményen.
IG:
FB:
Mondd el a véleményed
Eden

Festetlen – vadonatúj klippel jelentkezik Eden a Jupiteren, alias Győri Attila

Jazztelen

Ne fesd feketére – Fülbemászó dal a Jazztelentől